Étlaptartó tervezése és készítése

Étlaptartó tervezése és készítése

Hogyan szerezz visszatérő vendégeket az éttermednek.

Avagy elég-e ha csak jó ételeket készítünk?

2017. július 11. - Étlaptartó készítés

restaurant.jpg 

Szerintem senkinek nem mondunk újat azzal, hogy a mai vállalkozások mozgató rugója a marketing.

De a marketing drága és nagyon nehéz mérni a sikerességét, ráadásul speciális tudást igényel, így célszerűbb egy profi csapatra bízni, hogy működjön is.

Ez mind pénz, pénz és még több pénz.

De a marketing nem csak a drága reklámokról, és hirdetésekről szól, van olyan lehetőség, amivel sokkal olcsóbban tudsz profitra szert tenni. Nem akarok most leásni a téma mélyebb bugyraiba, de ha van egy ismerősöd, aki komolyabban foglalkozik a kérdéssel és megkérdezed, hogy mi az olcsóbb új vendéget szerezni vagy a már meglévőt megtartani akkor valószínűleg 100 ból 99 azt fogja mondani, hogy sokkal olcsóbb, ha a már meglévő ügyfelet tartjuk meg és rávesszük, hogy újra és újra hozzánk jöjjön vissza.

 

Mitől lesz a vendég elégedett velünk.

A legnyilvánvalóbb az, ha jó minőségű ételt szolgálunk fel. Az elégedett vendég, talán még borravalót is hagy, majd távozik, csak könnyen lehet, hogy soha többé nem jön vissza.

Lehet meglepő, de nem elég, hogy finom ételeket készítesz, hiszen a konkurenciád is ugyanazt teszi, sőt  ahogy az egyik ismerősünk szokta mondani csak azért nem megyek étterembe, mert finoman főznek, azt nagymamám is tud.

Az éttermi élmény ennél sokkal összetettebb kell, hogy legyen.

 

Mi kell ahhoz, hogy visszatérő vendégeket szerezz.

Nyilvánvalóan szükséges a remek konyha, de gondolom ezzel a résszel tisztában vagy viszont ezzel tisztában van a konkurenciád is. Tehát kell valami plusz, ami megkülönböztet tőlük, hiszen ha a vendég csak a jó ételre emlékszik, akkor ugyanannyi az esély arra, hogy legközelebb is téged választ, mint arra, hogy a konkurenciádat. De akkor mi a megoldás?

 

-       Szerkeszd át az étlapot!

Tudom, furcsán hangzik, pedig kézenfekvő. Külföldön már komoly iparágak épültek arra, hogy az étlapot marketing szempontok alapján építsék fel. Csak azzal, hogy a design elemeket megváltoztatták, a jobb ajánlatokat a szemnek kedvezőbb helyre tették átlagosan 20%-os bevétel növekedést tudtak elérni. Ha tudsz angolul itt van erről egy érdekes cikk. Ezeket a trükköket a reklámokban vagy  az internetes felületeken már régóta használják, légy úttörő és kezd el használni a vendéglátásban, és ha jól csináltad úgy fog akár 20%-ot emelkedni a bevételed, hogy nem kellett árat emelned. Nem arról van szó, hogy több vendéged lesz hanem, hogy többet költenek egy egy vacsora során.

Mindehez hozzátartozik, hogy a kész belső lapokat egy a céged arculatát tükröző étlaptartóba teszed.

- 

-       Tűnj ki!

Egy erős márka hiteles, könnyen felismerhető, megjegyezhető.

A legjobb példa erre a McDonalds. Miért van az, hogy az emberek kifizetnek majdnem 2000 Ft-ot egy egyszerű hamburgerre fél liter colára és egy kis sült krumplira, amikor mellette lévő étteremben 1000-1500 Ft-ért normális, többfogásos meleg ételt tudnának enni? Természetesen a válasz sokrétű, de erről majd szeretnék egy posztot írni a későbbiekben, ami viszont biztos az az, hogy nagy szerepe van az egységes arculatnak és a standard minőségnek (az, hogy ez a standard jó vagy rossz az már máslapra tartozik). Szerezz egy jó designert tele van velük az internet. Tudom ez is pénz, de közel sem annyi mintha folyamatosan hirdetnél. Ez egy egyszeri költség, ami hosszú távon sokkal jobban kifizetődő mintha csak hírdetnél.

Ha azt szeretnéd, hogy emlékezzenek rád, akkor tegyél azért, hogy legyen mire emlékezni. 

NE FELEDD, HA NINCS ÖNÁLLÓ ARCULATOD, AKKOR CSAK EGY LESZEL A SOK KÖZÜL.

 

-      Adj valami kis apróságot ingyen.

Hülyeségnek tartod? Pedig nagyon nem az itt olvashatsz egy régebbi posztomban arról, hogyan keresett a hajós cég, akinek dolgoztam több százezer dollárt egy másfél Eurós képeslappal. De rengeteg apró dolog van, amit ezek a cégek nagyon profin használnak és szinte semmibe nem kerül nekik, mégis vendégek százait tudják vele megfogni. Erről is tervezek majd egy posztot írni.

 amuse-bouche.jpg

-       Fontos, hogy az első benyomás pozitív legyen, így sokkal elnézőbbek a későbbi esetleges kisebb nagyobb hibákkal.

Sok apróság van ami kialakíthat egyfajta negatív érzést a vendégben,még az étel megérkezése előtt. Nincs, teljesen rendben az asztal, megvárakoztatja a pincér. Az étlaptartó gyűrött,kopott, nagy a pörgés ezért késik a kiszolgálás, és még biztosan sorolhatnék néhány dolgot. Ez mind része az első benyomásnak, ami fontos eleme az összképnek. Ha kialakul a vendégben egyfajta negatív érzés még mielőtt kihoznák az ételt akkor könnyen lehet, hogy hiába a remek kaja nem lesz meg az a pozitív összkép ami elengedhetetlen ahoz, hogy legközelebb is minket válasszon.

 

-       Érezze azt, hogy arra az 1 órára kicsit körülötte forog a világ.

Egyszerűen hangzik, de nem könnyű kivitelezni. Luxushajókon eltöltött sok, sok évnek talán az volt a legfontosabb tanulsága, hogy ha elhiheted a vendéggel, hogy most ő a király akkor szinte bármilyen hibát elnéz vagy egyszerűen észre sem veszi, mert nem arra fog koncentrálni.

Most gondolom, többen azt gondolják, hogy ez aztán nagy újdonság a tankkönyvek első lapjai is ezzel vannak tele, ami igaz is, de ha bemegyek, egy étterembe nagyon sokszor azt tapasztalom, hogy nem igazán törődnek a vendéggel. Persze megkapja az ételt, még az is lehet, hogy nincs semmi hiba benne, de ez, mint már említettem egyszerűen nem elég, mert nincs meg benne az a plusz amitől élménnyé válna az egész.

Egyre nagyobb probléma a vendéglátásban a munkaerőhiány. Aki érti a szakmát és szereti is csinálni az már Németország, Ausztria, vagy valamelyik Luxushajó fedélzetén húzza az igát. Egyre többször tapasztalom, hogy szakképzetlen a személyzet, nyilván mert egyszerűen nincs más. Ilyenkor a legfontosabb, hogy valahogy elfedjük a szakmaiatlanságot. Ha már nem ért ahhoz, amit csinál, legalább legyen kedves, mosolyogjon, legyen az asztal tiszta és ne adjuk egy ronda étlaptartót a vendégek kezébe. Ha ezek rendben vannak, talán nem fogja olyan nagyon rosszul érezni magát még akkor, sem ha valami hiba csúszik a továbbiakba.

IGEN TUDOM, NEM ÉN TALÁLTAM FEL A SPANYOL VIASZT DE AZÉRT ÍROM LE MERT EGYSZERŰEN AZ ALAPOK IS HIÁNYOZNAK NAGYON SOK HELYEN ÉS EZEK NÉLKÜL NINCS AZ A REMEK SZAKÁCS VAGY MARKETING ÉS REKLÁM, AMI HOSSZÚTÁVON IS NYERESÉGES LENNE.

Mi az, amit tehetsz.

-          Legyél egyedi

-         Legyen egy jól átgondolt, megszerkesztett étlapod egy minőségi étlaptartóban.

-         Nem csak az étel, hanem az első benyomás is nagyon fontos, figyelj rá

-         Adj valami kis apróságot, hihetetlen mennyire fogékonyak az emberek rá

-          És persze csinálj remek kajákat.

 pass-partous.jpg

Ha ezek mind összejöttek, akkor talán a vendég is emlékezni fog a nevedre, és legközelebb is téged fog választani.

A bejegyzés trackback címe:

https://etlaptartok.blog.hu/api/trackback/id/tr3212656349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása