Étlaptartó tervezése és készítése

Étlaptartó tervezése és készítése

Mi hiányzik a vendéglátásból

2017. július 11. - Étlaptartó készítés

Sziasztok,

Azért indítom el ezt a blogot, mert kíváncsi vagyok mi az emberek véleménye a Magyar gasztronómiában uralkodó viszonyokról. Nem a szokásos oldalról szeretném megközelíteni a helyzetet, hanem egy teljesen más aspektusból.

Az ételekről és az azokhoz kapcsolódó legújabb trendekről természetesen van több ezer poszt és blog. Az az ember érzése mintha kis hazánkban a vendéglátás csakis az ételek milyenségéről és mennyiségéről szólna. Elismerem talán ez a legfontosabb része, de sok dolog van ezeken kívül is, ami megfoghatja, vagy éppen elriaszthatja a vendéget. 

Fontos lenne belátni, ugyanakkor, hogy az éttermi élménynek ugyanolyan szerves része az is, hogy, a kiegészítők, mint például a tányérok, poharak, terítők, vagy éppen az étlaptartó rendbe legyenek. Nagy a verseny és az már nem elég, ha csak egy jó ételt szolgálunk fel, az is fontos, hogy hogyan tesszük azt.

Kicsit magamról is: 

Az elmúlt éveket külföldön töltöttem, utaztam, dolgoztam Dániától egészen Máltáig, egyszerű tengerparti étteremtől luxushajókig. Sok dolgot láttam, tapasztaltam és kipróbáltam, jöttek a vendégek Amerikától Japánon át egészen Ausztráliáig. Sok különböző nemzetiség, de azt vettem észre, hogy van egy közös pont bennük, mégpedig az, hogy körítéssel, bizony nagyon el lehet mindenkit vakítani. Millió olyan apróság van, ami tudatosan vagy akár tudat alatt, de befolyásolja a vendéget. Csak egy példa, ami talán nem is tartozik szervesen a témához, viszont nagyon jól mutatja mennyire fontosak a részletek.

A társsaság, amelyiknek dolgoztam egy a sok közül, amely az Európai folyókon működtet luxushajókat. Nem a legnagyobb, de nem is a legkisebb, benne van az első háromban. Ezek az utak nagyon drágák, szerintem irreálisan azok, de a lényeg az, hogy nagy a kereslet rá, és mivel rengeteg szolgáltató van a piacon így a verseny is hatalmas. A cégek próbálnak apró trükkel kedveskedni a vendégnek, amivel izgalmasabbá, felejthetetlenné szeretnék tenni az útjukat. Ezek voltak azok, az apróságok, amiről azt hittük, hogy semmi értelme, de nekünk, a személyzetnek legalább van vele rengeteg dolga. Ilyen volt például, amikor az összes vendégnek küldtek egy kézzel írt képeslapot, amit természetesen mi kellett, hogy megírjunk a szabadidőnkben. A lényeg, hogy mire a vendég hazaért már ott volt a postaládájában az a bizonyos képeslap. Mint mondtam sokáig nem értettük/értettem mi az értelme ennek az egésznek.

Gondoltam ezt egészen addig, amíg az egyik vendég, aki már sokadjára utazott a céggel azt kérdezte, hogy kap e tőlünk is képeslapot. Amikor rákérdeztem, hogy ez miért fontos neki akkor azt mesélte, hogy amikor nyugdíjas lett elhatározták a feleségével, hogy bejárják hajóval Európát. Nem tudták eldönteni, melyik lehet a legjobb társaság ezért az első 3 utat a 3 legnagyobbnál foglalták le. Mi voltunk a harmadikak. Úton hazafelé a repülőn arról beszélgettek, hogy nem lesz egyszerű dönteni, mert mindegyik más volt, de ugyanakkor mind remek. Viszont amikor hazaértek akkor megtalálták a kézzel írt képeslapot a postaládában és azt érezték, hogy ez az a cég, amelyiknél nem csak addig voltak fontosak, amíg fizettek. Azóta minden úton (15 hajója van a cégnek) végig mentek. Egy ilyen út körülbelül 10-12 ezer Euró, számold ki mennyit hozott az a másfél Eurós képeslap.

Amikor volt időm és megtehettem jártam az éttermeket, hogy lássam mik, azok a trendek, ötletek, amiket, majd ha befejeztem az utazást és hazaköltözök, akkor itthon is fogok tudni kamatoztatni. Mi egy kis családi vállalkozás vagyunk, ami étlaptartó készítéssel foglalkozik már több mint 10 éve bőrből, textilbőrből és különféle érdekes anyagokból. Ha pont egy étlaptartóra lenne szükséged, akkor itt megtalálod a webáruházunkat. Nem cél és kifejezetten nem is akarom, hogy név szerint legyenek éttermek vagy bárok megemlítve, inkább csak álltalánoságban szeretném ezt a dolgot megbeszélni. Lesznek még posztok a tapasztalataimról és arról, mi az, ami szerintem nagyon el van maradva itthon vagy éppen sokkal jobb, mint azokon a helyeken ahol jártam.

Kommentbe jöhetnek a tapasztalatok a hazai, és külföldi helyzetről. Mi hiányzik, mi az a dolog ami nem kerülne nagy összegbe mégsem szerzik be legyen az fontos akár a vendég akár a személyzet szempontjából. Mi lenne az az apró dolog amivel egyszerűbb lenne az életetek, vagy a vendégnek sokkal jobb lenne az éttermi élménye. 

pass-partous.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://etlaptartok.blog.hu/api/trackback/id/tr8812638361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása